berlin

merhaba

ikinci gunum yada 3, gunum


ne kadar ilginc bu olanlar ve nakadar guzel bu yasananlar- sakince otouruyorum ´´´sakince gulumsuyorum ´´ ´´ sakinca ucuyorum´garip geliyo ve bir okadar da ozgur burda olanlar--


yolda yuruyorum ´´ yolda ilerliyorum ´´ farkli hersey´- nedir bu yasanalar ´ ´ bu sakinlik ve huzur uyaniyorum´bir duss perdesi seklinde cocuk prkindan biraz uzagim ve sabah uyanslarrim alacakaranliga uyaiyorum yada bir cocuk parkinda taktaravallide uyaniyorum baska ses yok gurultu yok 0 sokaklar sakin´hersey sakinuyaniyorum


insanda herseyi yapabilir hissi uyandiriyor ´´ dusunceler konusunda hassaslasiyor insan---


8-8-11

gunaydinla baslayan bir gun ama agzimdan kelimeler cikmidan´klasik music esliginde uyaniyorum ´-yatak odasindan balkona cikiyorum - onumde bir cocuk parki ve bir kac cocugun cigliklari. gunasin sicaklig vucudumu isitirken sigramami iciyorum. sevgilim hala yatakta´ciplak uyuyor- yeni bir gune uyaniyorum.

tam bir hafta oludu berline geleli´- berlini kesfediyorum´ß hergun baska bir yuzunu goruyorum´-hergun sevsip gergun sigaramizi ve bazi aksamlar alman birami yudumluyorum´- hersey guzel- - sadece insanlar- soyle bir izlenime kapildim- insanlar bir araya gelip icki icmeyi ve sohbet etmeyi brda cok seviyorlar- acaba benden mi gecti bir araya gelip icki icme torenleri- sikildimmi acaba herkesin gozleri ustunde- komik yasananlar ve ne kadar da zor - bazen heycana kapiliyorum- belki icsel bir tedirginlik yada hemen yani basinda anlamadigin dide konusan 100lerce insanlar. hic olumsuz bir sey yasamadim konusmalardan- sophia cok sansli oldugumu boyle aptal konusmlardan uzak oldugumu soylediginde gulumsuyordum- birden almanca ogrenmeye calismam ve tedirginligim icin rahatlama oldu.

bu kadar insan ve bukadar yer ve tek bir sehirde- bir oyun parki gibi dusunebilirisniz- sophia soylemisti sanirim berlin oyun oyanamayi seviyor ´- toplanmalr ve muzik ve sanat ve icki ve cimenler veya terkedilmis eski buyuk yapilar´rtik yeniden kullanimda- sehir tekrar kullanima acilmis gibi-


gecenlerde bisikletle gezerken yolda dunyanin en modern sehrinde gezmenin ne demek oldugunu anladim- daha iyisi yokmu acaba - herey dusunulus ve uygulanmis yarim klan herhenbuíbir sey yok .bir meydan ve 4 yol´sola donmek istiyorum ve ortada giden yolun saginda ve solund abisiklet yolu ve bana nasil donmemi isaret eden yol cigileri ve youln karsina geciyorum´agaclik ve genis bir evinn yanindan sokak byounca ilerliyorum- hersyin icinde olmak ve modernimin icinde olmak´- son asamisini canli yasamak-


ticaret ve modernimin konusunda iliski berline daha farkli yansimis gibi-pek gorunmuyor gibi- daha sonra analacagim...







sessiz ve sakin




10-8-11


balkonda oturuyorum ´- sevgilim yatakta icerde ev sahibiyle konusuyor. ve sakin-

birden duygularim ve almanca bir birine geciyor



sehirde sonradan gelen insanalr sehiri taklit etmek yerine daha ileriye bakmali ´herzaman gecmis zamanla karsilasma ihtimalleri cok yuksek.


sehir benim gibi ´ ´
ne yapmak istsem yada yapildigim icin uyarildigim seyleri yolda karsilasiyorum uyarildiklarimla- ne kadar rahatlik -

dun karl maxi ve max webrri gordum sanirim sehirrin merkezinde´yuksek binalarlar kapli ir meydanda bir mitiloji gibi yada yakin gecmisde kaybolmus gibi orda duruyorlar. marx oturuyor orda. weber ayakta ´- kalin parduselerinin altinda uzaklara bakiyorlar-

ilk defa bir alman kurulusuyla karsi karsiya geldik - onlile sehir belediyesi ´rathaouse ve sonra ki gun yabancilar ofisi- komik yasananlar- ihtimal cok yuksek



12.08.11

gunaydin uykulu gozlerle uyandim´- sevgilim yatakta bana sarilirken gozlerim kapali ona sarilarak uyaniyorum - yatak kocaman i ki kisilik v beyaz v ekus tuyu bir yatagin icindeyimm- balkonun kapisi acik ve yataktan gokyuzunu gorebiliyorum. guel bir manza balkonun tamami cicekle oldugu dusunulurse.---



suan banyodaayim camdan disari araka bahceye bakiyorum- bahcenin cimenlerini ozenle kesen bir adama bakiyor gbiyim yada daha once baktim-- u kucuk tahta pencereden disari bakmak hosuma gidiyor ve ne zaman banyoya gelsem mio yanimdaa uzaniyor- sevgilim ise kahvalti hazirliyor. hatta hazir oldugunu soyledi- ise gitmeden birlikte kahvalti yapmliyim onu cok ozlicem cunku- daha farkli ir bag var aramizda- da yakin ve sicak- bir parcam ve tamamiyla ona acilmisim gibi ona yatakta sariliyorum ve gozlerimi acmadan uyumaya devam ediyorum..


24-08-11


gunaydin - yeni uyandim kahvem le birlikte uzun zamandir yazilarimain basina donuyorum---


merhaba mahir- nasilsin sorarsam soylermisin.. hersey guzel- uzun bir tatil ve yolculuktan sonra terkrar berlindeyim- dun aksam ailecek iki aile ve anneler ve halalarda dahil olmak uzere yemek yedik - 3 aile - uzun zamandir tanidim ama gormedigim insanlarla bir aradaydim. arayisim devam ediyor saannat ve yaratim calismalarimim- hayalime uygun kendimi gelistirmeliyim -kendimi gerceklestirmeliyim.. vj olmak istiyorum- yapilacaklarlara baglanmaliyim´- yaratim surecinde bulunmaliyim...
diger saanatcilar ve vjlerle bulusmnaain zaamani geliyor - belki festivalden sonra ve belki festivalle..



30.08.113



merhaba

uzun zaman oldu burda degildim
nerdeydin
berlindisinda festivalde
nasil gecti
harika
nasil yani
bu kadar sicak ve candan insanlarla bir araya gelecegimi dusunmemistim
waw
evet- herkes ne kadar guzel ve canli ve herkes alternatif..

ilk festivilinmi

aslinda evet

ilki
kucuk daha cok eski fabrikda ama ilk outdoor festivael
boyle oldugunu beklemiyordum

hersey sakin ve herkes guzel:)









11.09.2ß11


merhaba berlin


sesizce gok gurluor- ve patlamalar gokyuzu renkli sarimsi´´ evde tek basia abalkon kenarinda yatak odasinda otouruyorum.
dusunceler ve sanat uzerine soylenen dusunceler ortasindayim- eylemsel toplumla ve toplumun icinde´yeni ber akimin olusturulmasi yada bilincsel aydindalnmanin cve surece etkili olacak dusunsel sorgulma ve yrine konusu





12.09.2011



slm yaziyorum yazmaya basladim yazdiklarim anlamli bir butun olusturmalililar. sevgiler.

sanatsal anlamda dusunursek toplumsal surecleri etkileyen faktorlar basligi acarsak


ve bunu kisel bir kimlik veya yabancilasmayla aciklamak istersek asagidaki baslikalra ulasip dagilamliymisiz gibi geliyor.



* irkcilik
* yabancilasma ´ zaten yabanci olma
* siyasal esitsizlik
* sistemsel kapisalist baskilar
* yasam ve sevgi
* ozgurluk ve kisilik
* zihinsel parezitler ve etkileri
*bencillik ve sex
* gelisme ve ilerlme
* hafiflik
* algisal cesitlemeler
*disa vurumsal etkilesim
* yazimsal kaliplar
--
*gorunen ve gorunmeyen
*yasamsal anlam kaliplarinin irdelenmesi ve degistirilmesi
*



19 eylul 2011

gunaydinla baslayan bir gun ama sadece kendine aynada soyledigin bir kelime. gunasli bir gunde balkond agozlerini tekrar kapatirken goruyorsun- biraz dusunmek ve zihnini bosaltmak- zihnini bosaltarak gune baslamak istiyorsun ´- gunes isitiyor acikta kalan her yerini- bir cocuk parki hemen yakinda 2-3 yasinda cocuklarin bagirsmasi ve cigliklari bir arada - sen uyurkende duydugun bu sesler simdi gercekligini kazanmakta. gozlerin kapilyken soyledigin sozler- hickimsenin kurbani degilsin- ve sen hicbirsey deglsin - seni rahatlatmkta. endilerin var- uzun zamandir uykuda gibiydin bedenin ve zihnin dinlenme ve gorme ve acilmayla rahatladi ve gelisti- zihinsel eliskilerin yok ama korkularin onusund adaha acikca davranmak gerekiyor. ne yapmaktasin. bu soru-


aklima gelen dige soru istanbul ve berlin arasindaki farkliligin - istanbudadda ayni seyleri yapiyodun ve belki daha fazlasini - ama zamanin yetmiyordu -insanlar ve kizlar ve uyusturucular zamanin bir cogunu alirken sana kalan zamanda yaptigin kisisel calismalarinla berlinde yaptigin calismalarin arasinda ppek fark yok ve burda olmayan seyler zamaninin cogalmasina sebeb olurken bir tatminsizlik ve belirsizlik hakim olurken bir sikinti icine giriyorsun.

radiheadin soyledigi gibi daha fazla uretmelilisin

fitter
happier
more pruductive
comfortable
not dirinkin too much
................##

0 Yorum: